Poznaj możliwości D5

Renderowanie metodą śledzenia promieni w czasie rzeczywistym
Natychmiastowa informacja zwrotna, szybkie wyjście, doskonała jakość
Rozwiązanie D5 GI

Oświetlenie sceny typu Global Illumination działające w czasie rzeczywistym z możliwością adaptacyjnego próbkowania, które przechowuje informacje o oświetleniu w oparciu o lokalizację obiektu. Natychmiastowa aktualizacja efektu, gdy zmienią się warunki oświetlenia.

Real-time Ray Tracing

Wykorzystując moc przyspieszania karty graficznej, możesz błyskawicznie eksportować obrazy i filmy o doskonałej jakości w mgnieniu oka.

Duża scena

Oparta na hierarchii akceleracja rekurencyjnych struktur danych znacząco zmniejsza częstotliwość komunikacji wejścia/wyjścia między procesorem centralnym (CPU) a procesorem graficznym (GPU), optymalizując rysowanie i wywoływanie modeli instancji podczas renderowania. Za pomocą technologii przesyłania strumieniowego tekstur skutecznie zmniejsza zużycie pamięci RAM.

Obrazy/panoramy do 16K

Zapis obraz wyjściowego w wielu formatach, takich jak .exr, .png, .tif i inne*, ze wstępnie ustawionymi rozdzielczościami i niestandardowymi rozmiarami aż do oszałamiających 16K.

Nvidia DLSS

Zastosowanie technologii Nvidia DLSS zwiększa płynność wyświetlania w czasie rzeczywistym, jednocześnie optymalizując wykorzystanie pamięci wideo w celu większenia wydajności.

Renderowanie wideo 4K

Zastosowanie technologii Nvidia DLSS zwiększa płynność wyświetlania w czasie rzeczywistym, jednocześnie optymalizując wykorzystanie pamięci wideo w celu większenia wydajności.

Wirtualna rzeczywistość

Zastosowanie technologii Nvidia DLSS zwiększa płynność wyświetlania w czasie rzeczywistym, jednocześnie optymalizując wykorzystanie pamięci wideo w celu większenia wydajności.

Wiele kanałów

Wielościeżkowe renderowanie umożliwia eksport wielu kanałów (m.in. identyfikator materiału, alfa nieba, AO, głębokość Z, przezroczystość i odbicie) do łatwej późniejszej obróbki w oprogramowaniu do przetwarzania obrazów.

Renderowanie obrazu D5 SR

Oparty na algorytmie generowania obrazów o super rozdzielczości sieci neuronowej i w połączeniu z mapami funkcji renderowania wieloprzebiegowego, opracowany przez D5 algorytm super rozdzielczości znacznie poprawia prędkość renderowania obrazu.

Super próbkowanie

Dzięki zintegrowanej technologii Intel XeSS (Xe Super Sampling) Twoje wrażenia z renderowania wejdą na wyższy poziom dzięki skalowaniu w górę wspomaganemu przez sztuczną inteligencję, zapewniając większą wydajność przy wysokiej wierności obrazu. Obsługa najnowszych kart graficznych z serii Intel(R) Arc(TM) A5/A7. Obsługa kodowania AV1, QSV.

Możliwości AI przyspieszające tworzenie
Integracja AI dla wydajnego projektowania
Mapy tekstur materiałów
Ta funkcja integruje różne algorytmy i strategie, takie jak U-Net, GAN, strata percepcyjna itp., co automatycznie generuje mapy kanałów normalnych, szorstkości i wysokości zgodnie z mapą tekstury koloru bazowego materiału.
Dopasowanie środowiska AI
Zastosowanie technologii Nvidia DLSS zwiększa płynność wyświetlania w czasie rzeczywistym, jednocześnie optymalizując wykorzystanie pamięci wideo w celu większenia wydajności.
Tekstura AI Ultra HD
Oparty na AI mechanizm poprawiania rozdzielczości tektury, jednym kliknięciem skaluje tekstury do 4K, poprawiając klarowność i redukując szumy, zachowując jednocześnie szczegóły tekstury.
Płynność z AI
Integruje wypełnianie obrazu AI, aby określić granicę pikseli wokół granic tekstury i przekształcić podstawowy szkielet modelu, aby płynnie połączyć tekstury.
Tekst 3D
Generuj trójwymiarowe zasoby w realistycznych/ kreskówkowych/ niskopoliginalnych stylach z tekstami w ciągu jednej minuty.
Złożony krajobraz dzięki wbudowanym narzędziom D5
Łatwość w projektowaniu krajobrazu
D5 Scatter
D5 Scatter — narzędzie do rozpraszania treści proceduralnej (PCG) z wieloma ustawieniami wstępnymi, zapewniające większą wydajność i kreatywność przy wzbogacaniu scen. Obsługuje podział obszaru rozrzutu według koloru, przy czym każdy obszar mieści inne gatunki roślin.
Biblioteka opcji rozpraszania
Biblioteka zasobów D5 oferuje dziesiątki ustawień wstępnych do ustawień roślinności. Przeciągnij i upuść wybrane, aby błyskawicznie tworzyć bujne i atrakcyjne krajobrazy.
Pędzel
Użyj narzędzia pędzla do precyzyjnego rozmieszczania roślin, posiadającego konfigurowalne opcje dla promienia pędzla, rozmiaru rośliny i gęstości, aby dokładnie dopracować swoje krajobrazy.
Ścieżka
Użyj narzędzia Ścieżka, aby płynnie ustawić roślinność wzdłuż ścieżek lub barier, usprawniając proces tworzenia uporządkowanych naturalnych granic.
Trawa
D5 2.7 zoptymalizowało materiał trawy dzięki lepszym algorytmom rozrzucania i przycinania krawędzi, aby precyzyjnie dopasować się do krawędzi modelu. Zoptymalizowano również istniejące materiały trawy z jaśniejszymi kolorami i gęstszym wyglądem w widoku z lotu ptaka.
Środowisko a efekty
Światło i cień, wiatr i deszcz. Wszystko w Twoich rękach
Efekt kamery kinowej
Utwórz kinową scenę za pomocą takich parametrów, jak Bloom, Lens Flare, Chromatic Aberration i Vignette.
Niestandardowe HDRI
Oprócz wbudowanego HDRI (High Dynamic Range Image) można importować niestandardowe zasoby HDRI w celu poprawy wydajności próbkowania i dokładnego odtworzenia efektów oświetlenia.
Geo i niebo
Szybko ustaw położenie słońca za pomocą informacji geograficznych, takich jak czas, data, szerokość i długość geograficzna, lub za pomocą niestandardowych parametrów, takich jak wysokość i azymut.
Oświetlenie wolumetryczne
Wykorzystanie techniki śledzenia promieni typu „Ray Marching” w połączeniu z próbkowaniem mapy cieni w celu realistycznego odwzorowania oświetlenia wolumetrycznego (efekt Tyndalla).
Tryb AO
W trybie AO możemy dostosować intensywność otoczenia dla podglądu i wyjścia. Pomaga to poprawić realizm renderowania, nadając scenie przestrzeni i artystycznego kontrastu.
System pogodowy
Generuj chmury, wiatr, deszcz, śnieg lub mgłę jednym kliknięciem, a następnie dostosuj ich wygląd za pomocą zaawansowanych parametrów, aby uzyskać pełną kontrolę.
Dokładne i unikalne wyniki we wszystkich warunkach oświetleniowych
Materiał PBR nowej generacji
Materiały emisyjne
Kliknij, aby włączyć materiały emisyjne w celu łatwego tworzenia źródeł światła, kasetonów, ekranów itp.
Przejrzyste szablony
Użyj przezroczystych szablonów, aby stworzyć przezroczyste i przyciemniane materiały szklane. Matowe szkło można utworzyć, modyfikując/dodając szum na mapach normalnych.
Powierzchnia wody
Stwórz taflę wody z falami i kontroluj prędkość jej przepływu. Symuluj zbiorniki wodne o różnych głębokościach.
Kaustyka
Kaustyka w czasie rzeczywistym symuluje załamanie i rozproszenie światła w świecie rzeczywistym.
Odkształcenie
Dzięki technikom mapowania paralaksy można uzyskać naturalne efekty nierówności przy użyciu map wysokości.
Lakier samochodwy
Dzięki technikom mapowania paralaksy można uzyskać naturalne efekty nierówności przy użyciu map wysokości.
Kanał alfa
Użyj czarno-białych map, aby zdefiniować puste obszary (bez materiału).
Rozpraszanie podpowierzchniowe
Użyj materiałów rozpraszających podpowierzchniowo, aby uzyskać realistyczne materiały półprzezroczyste, takie jak jadeit, wosk i skóra.
Listowie
Szablonów liści można używać do symulowania półprzezroczystości, a następnie tworzenia zasłon, liści, papierów itp.
Tkanina
Dostosuj intensywność krycia, aby stworzyć półprzezroczystą tkaninę i kontroluj efekt materiału za pomocą parametru falloff.
Trawa
Używanie materiałów trawiastych pozwala na szybkie generowanie dużych obszarów trawy, z mapowaniem teksturą kontrolującą kolor traw..
Randomizer UV
Twórz realistyczne materiały woda/grunt za pomocą Randomizera UV, aby obracać i łączyć krawędzie mapy, usuwając wszelkie widoczne powtórzenia.
Płynąca woda
Ten styl automatycznie generuje animację płynięcia wody (wodospady, strumienie) na materiale w oparciu o jego podstawową kolorystykę/podstawową mapę kolorów.
Video
Importuj klipy wideo jako materiał i prezentuj ekrany telewizyjne z animacją/filmem.
Efektywność
Zbuduj scenę ze wszystkim, czego potrzebujesz
Sztuczne źródło światła
W D5 wbudowano cztery popularne źródła światła: światło punktowe, reflektor, światło liniowe i światło prostokątne. Dodatkowo, dla specjalnych potrzeb, dodano światło sceniczne* oraz projektor*
Niestandardowy IES
Tworzenie świateł kierunkowych w oparciu o pliki IES (Illuminating Engineering Society) z możliwością dostosowania.
Narzędzie do roślinności
Zestaw narzędzi obejmujący Pędzel, Rozproszenie i Ścieżka pomaga szybko aranżować duże sceny, dzięki czemu można z łatwością tworzyć projekty ogrodnicze lub krajobrazowe.
Animacja ścieżki
Używaj krzywych Béziera, aby łatwo wyznaczać ścieżki dla postaci i pojazdów, dodawaj inteligentnie losowe parametry, aby symulować rzeczywisty ruch miejski.
Lista zasobów
Dzięki widokowi konspektu o strukturze drzewa wystarczy rzut oka by stwierdzić, co znajduje się na scenie oraz swobodnie kontrolować wyświetlanie i stan każdego obiektu. Wykorzystaj obsługę warstw w celu lepszej kontroli nad zasobami i szybkiego zarządzania listą.
Lokalny materiał
Zapisuj własne materiały w lokalnej bibliotece i korzystaj z nich w dowolnym miejscu w projektach. Materiały mogą być magazynowane lokalnie z nieograniczoną możliwością rozbudowy.
Klawisze skrótów
Ustaw skróty zgodnie ze swoimi preferencjami i trybem pracy.
Wybieranie kolorów
D5 obsługuje tryby kolorów: HSV, RGB, HEX i więcej z możliwością wzajemnej konwersji, a także obsługuje próbkowanie kolorów z przestrzeni sceny.
D5 Studio
D5 Studio to przestrzeń robocza w chmurze, do której można łatwo uzyskać dostęp z dowolnego miejsca i na dowolnym urządzeniu. Przechowuj swoje unikalne efekty, pędzle i inne typy ustawień wstępnych w D5 Studio, aby znacznie ułatwić zarządzanie zasobami zarówno pojedynczym osobom, jak i zespołom.
Narzędzie przekroju
Płaszczyzna i sześcian przekroju pozwalają na wgląd w wewnętrzną strukturę modelu z zachowaniem kontroli warstw.
Połącz projekty
Łatwa praca zespołowa. Obsługa łączenia do 10 projektów jednocześnie.
Proste ustawienia aparatu. Intuicyjna kontrola widoku
Eksploruj
Tryb spaceru
Nawiguj po scenie w widoku pierwszoosobowym. Korzystaj z pełnej symulacji kolizji (przeszkody, ściany itp.), a nawet poruszaj się po schodach i pochyłościach terenu.
Widok ortogonalny
Dostępnych jest 6 widoków ortogonalnych, które są prezentowane w sposób 2D. Można łatwo przełączać się między nimi za pomocą skrótu.
Ekspozycja auto
Automatycznie dostosowuj ekspozycję w scenie. Funkcja ta symuluje zdolność ludzkiego oka do adaptacji do różnych warunków oświetleniowych i umożliwia szybkie podejmowanie decyzji dotyczących odpowiedniej ekspozycji.
Głębia pola
Bardzo podobnie jak w przypadku prawdziwej kamery, możesz ustawić ostrość na obiekcie, który ma być wyraźnie wyświetlany, i zmienić głębię ostrości za pomocą parametru „Rozmycie”.
Narzędzia aparatu
Może być umieszczone niezależnie na scenie. Obsługuje ustawianie niestandardowych proporcji obrazu oraz wyświetlanie okien picture-in-picture. Umożliwia edycję sceny z podglądem zaktualizowanej kompozycji i efektów renderowania, co wspiera bardziej efektywny proces iteracji.
Perspektywa dwupunktowa
Kliknij, aby włączyć perspektywę dwupunktową, popularną w projektowaniu architektonicznym, która eliminuje zniekształcenia perspektywiczne.
Obrót kamery
Steruj poziomym obrotem kamer, aby tworzyć efektowne obrazy.
Płaszczyzna przycinająca
Kontroluj płaszczyznę przycinającą, aby ukryć obiekty. Wszystko, co znajduje się bliżej kamery niż najbliższa płaszczyzna przycinająca, nie będzie widoczne.
Wiele trybów wyświetlania
Oprócz podstawowego trybu podświetlenia dostępne są również: tryb szkieletowy i model gliniany. Możesz włączać, lub wyłączać podgląd animacji.
Współpracuj z artystami na całym świecie, aby stworzyć bogatą bibliotekę zasobów
Nielimitowane zasoby 3D
Materiały edytowalne
Wyselekcjonowane materiały do wizualizacji wnętrz i architektury. Parametry i mapowania można swobodnie edytować, a materiały eksportować lub zapisywać w lokalnej bibliotece, co otwiera nieskończone możliwości twórcze.
Animowany model 3D
Biblioteka zasobów D5 zapewnia teraz tysiące animowanych modeli roślinności, postaci, zwierząt i pojazdów. Niektóre z zasobów mają konfigurowalne parametry, takie jak ubrania postaci, włączanie/wyłączanie świateł w pojazdach, a także kierowcy i lakiery samochodowe.
Paralaksa wnętrz
Możliwość tworzenia realistycznych wnętrz 3d z do wizualizacji architektonicznych z pomocą mechaniki paralaksy (wykorzystuje tylko pojedynczą płaszczyznę).
Scena plenerowa
Oferuje różnorodne modele naturalnych krajobrazów, takich jak skały, martwe drzewa i opadające liście. Dostępne są także elementy jak drogi, dekoracje oraz budynki biznesowe. Baza tych modeli jest stale rozbudowywana.
Case Study
Udostępniaj kompletne plany projektów, aby je poznawać, uczyć się i czerpać inspirację.
Meble i dekoracje
Meble prawdziwych marek i bardziej estetyczne dekoracje, wszystko specjalnie zoptymalizowane pod D5 Render.
Kombinacje zasobów
Zestawy wstępnie ustawionych zasobów, takie jak grupy roślin lub postaci, przyspieszają tworzenie układów na dużą skalę. Możesz także dostosowywać własne często używane zestawy i zapisywać je w lokalnej bibliotece, aby ponownie wykorzystać je w różnych projektach.
Płaszczyzny tła
Specjalne tła: miejskie lub środowiska naturalnego, wzbogacają linię horyzontu. Uprość proces dodawania tła i szczegółów sceny za pomocą płaszczyzn tła.
Naklejka
Można ją nakładać na powierzchnie modeli, aby wzbogacić szczegóły. Zawiera znaki drogowe, zniszczone ściany, plamy wody, graffiti i inne opcje.
Lokalna biblioteka
Łatwo zarządzaj swoimi modelami i materiałami oraz przeszukuj je w bibliotece lokalnej. Nie musisz już przeszukiwać plików na komputerze.
Dynamiczne efekty cząsteczkowe
Dynamiczne efekty cząsteczkowe (ogień, fontanna, dym itp.) obsługują śledzenie promieni i realistyczne efekty kolizji.
Postacie 2D
Aby skutecznie zmniejszyć liczbę ilości poligonów w scenie i poprawić wrażenia, możesz używać postaci 2D zwróconych w stronę kamery.
Przepływ pracy
Zbuduj swój własny workflow
Bezpośrednie łącza
Obsługa importowania plików .skp/.3dm oraz popularnych plików fbx.
Obsługa plików abc
Projekty sceny obsługują format animacji Alembic (.abc). Nie ograniczaj się do prostych animacji, tutaj możesz wykorzystać bardziej zaawansowane umiejętności prezentacji.
Synchronizuj wtyczki
D5 Render obsługuje synchronizację ze SketchUp, 3ds Max, Rhino, Revit, Archicad, Blender, C4D i Vectorworks.
Import grupowy
Importuj pogrupowane modele .d5a z 3ds Max/SketchUp do D5 Render, aby ułatwić edycję w D5.
Light Sync
Obsługuje synchronizację jednym kliknięciem świateł stworzonych w SketchUp, 3ds Max, Rhino, Revit, Archicad, Blender, C4D i Vectorworks oraz dopasowuje je do odpowiednich punktowych, kierunkowych i prostokątnych świateł D5.
Kompatybilność materiałów
Obsługuje bezpośredni import i odczyt materiałów modeli w formacie .skp i .3dm. Dzięki wtyczkom D5 Livesync materiały w oprogramowaniu do modelowania można zsynchronizować z D5 Render za pomocą zaledwie jednego kliknięcia.
Real-time Live Sync
D5 Render umożliwia błyskawiczną synchronizację świateł utworzonych w SketchUp, 3ds Max, Rhino, Revit, Archicad, Blender, C4D i Vectorworks, dopasowując je do odpowiednich świateł punktowych, reflektorów i prostokątnych w D5.
Synchronizuj animację kamery
Synchronizuj animacje kamery z ustawieniami klatek kluczowych z 3ds Max/Cinema 4D do D5 Render.
Wymagania systemowe D5 RENDER

D5 Render to narzędzie do renderowania wykorzystujące technologię śledzenia promieni w czasie rzeczywistym, co wymaga procesora graficznego i systemu operacyjnego obsługującego śledzenie promieni.

Karta graficzna ma bezpośredni wpływ na płynność w czasie rzeczywistym i czas wydruku, ale nie na jakość wydruku. Pamięć wideo określa wydajność obsługi złożonych scen.

System operacyjny
Windows 10 v1809 or above
System operacyjny
NVIDIA GTX 1060 6GB or above
AMD Radeon RX 6000 XT or above
Intel Arc A3 or above
Zacznij pracę z D5 RENDER
Uwolnij swoją wyobraźnię